SUBARU XV: Všestranná bezpečnost Subaru
NABÍDKA VOZŮ
CENÍK
DATA
Když vám vůz dává klid mysli, je život příjemnější. Právě proto je u Subaru bezpečnost na prvním místě. Subaru má původní kořeny v letecké výrobě a celou dobu své historie se řídí politikou “lidé na prvním místě”. To znamená, že už více než 50 let ladí, cizeluje a testuje své pokročilé systémy. Díky nejnovějším systémům v oblasti ochrany před nehodou či vyhnutí se nárazu a unikátním technologiím, jako je globální platforma Subaru a symetrický pohon všech kol, se značka Subaru snaží zlepšovat všestrannou bezpečnost svých vozů směrem k budoucnosti bez nehod.
Skvělé hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP
2019 - XV e-Boxer
Již od generační změny v roce 2017 bylo Subaru XV nezávislými organizacemi po celém světě oceňováno za bezpečnost. V Japonsku bylo v roce 2017 zvoleno nejbezpečnějším vozem, a dokonce dosáhlo na nejvyšší hodnocení. Subaru XV získalo v programu JNCAP Preventive Safety Performance Assessment hodnocení Top ASV+++ v letech 2018–2019. V Evropě dosáhlo Subaru XV na maximální pětihvězdičkové hodnocení za rok 2017 v nárazových testech European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) a bylo oceněno jako nejlepší ve své třídě za rok 2017 a jako nejbezpečnější malý rodinný vůz v Evropě za rok 2017. V roce 2019 navázalo na nejlepší výsledky v testech Euro NCAP i s modelem XV e-Boxer a opět získalo 5 hvězd.
Základní bezpečnost
Základní orientace na bezpečnost začíná už v procesu vývoje. Výjimečná viditelnost, optimální pozice za volantem a intuitivní ovládání jsou jen některé z prvků, které zvyšují úroveň bezpečnosti posádky už v momentu, kdy nastoupíte do svého vozidla.
Výhled do všech stran
Optimální výhled do všech stran s výrazným omezením slepých míst a snadný přehled o okolí: to vše je zajištěno díky optimální pozici za volantem, vysokým oknům a citlivě umístěným sloupkům karoserie.
Preventivní bezpečnost
Mezi preventivní bezpečnostní prvky pomáhající zabránit kolizi dřív, než se může stát, patří pokročilé bezpečnostní technologie, jako je EyeSight.
Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)
Asistent dálkových světel při jízdě v noci zvyšuje viditelnost a bezpečnost tím, že na základě jízdních podmínek automaticky zapíná a vypíná dálková světla.
Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)
Senzory umístěné v zadních rozích vozu vás varují před vozidly ve slepých místech. Zároveň vás při couvání do silnice upozorní na příčně přijíždějící vozidla, čímž omezí potenciální nebezpečí nárazu.
Natáčecí světlomety (SRH)
Hlavní světlomety pracují v součinnosti s řízením a podle rychlosti díky svému natáčení osvětlují prostor před vozidlem a při jízdě v noci zajišťují, abyste lépe viděli do zatáček.
Aktivní bezpečnost
Aktivní bezpečnost spočívá v jednoznačném ovládání vozidla, které je zajištěno technologiemi, jako je symetrický pohon všech kol a globální platforma Subaru. Základní elementy pohybu – jízda, zatáčení, brzdění – jsou vyladěny k dokonalosti, takže si každou jízdu užijete s klidnou myslí.
Systém regulace jízdní dynamiky
Systém regulace jízdní dynamiky upravuje distribuci točivého momentu mezi všechna kola (AWD), výkon motoru a brzdění každého kola. Tím pomáhá udržet vozidlo v požadovaném směru jízdy. Díky funkci aktivního rozdělování točivého momentu je méně točivého momentu posíláno na vnitřní a více na vnější kola. Tím se zlepšuje obratnost vozu a jeho agilita při průjezdu ostrých zatáček.
Auto Vehicle Hold
Tato funkce po zastavení udržuje vůz pomocí brzd na místě i bez sešlápnutého brzdového pedálu. Při přidání plynu se vůz automaticky odbrzdí a rozjede.
Vyhnutí se nebezpečí
Díky platformě SGP, symetrickému pohonu AWD, nízkému těžišti, zdokonalenému podvozku a zvýšené tuhosti karoserie vůz reaguje na úhybný manévr okamžitě, a tím pomáhá vyhnout se nebezpečí na silnici.
Pasivní bezpečnost
Pasivní bezpečnost spočívá v zajištění vaší bezpečnosti v případě kolize. K tomu pomáhá například uložení motoru chránící kabinu a soustava airbagu.
Zesílená karoserie obepínající posádku
Zesílená karoserie obepínající prostor pro posádku ve větším podílu využívá části z vysokopevnostní oceli. Současně byla strukturálně přepracována tak, aby ve všech směrech lépe absorbovala energii z různých typů nárazu.
Uložení motoru chránící kabinu
Nosná struktura a uložení v rámci platformy SGP se nyní významně podílí na tom, že motor a prevodovka jsou uloženy níže než kdykoli předtím. A to tak, aby se v případě čelního nárazu posunuly pod vozidlo a nezdeformovaly prostor pro posádku.
EyeSight: Špičková technologie Subaru na podporu řízení.
V Subaru věříme ve všestrannou bezpečnost, jejíž důležitou součástí je prevence kolizí, která se snaží zabránit tomu, aby k nehodám vůbec docházelo. Proto jsme vytvořili EyeSight, špičkový systém podpory řidiče od Subaru. Jako druhý pár očí, které sledují silnici před vámi, využívá EyeSight stereo kamery se schopnostmi podobnými lidským očím, které zachycují trojrozměrný barevný obraz situace před vozem.
Použití obrazu z obou kamer umožňuje precizně odhadnout tvar, rychlost a vzdálenost nejen automobilů, ale i motocyklů a chodců před vozidlem. Když identifikují potenciální nebezpečí, systém varuje řidiče a v případě potřeby dokonce aktivuje brzdy, aby pomohl zabránit nehodě. Tímto příspěvkem k bezpečnosti provozu EyeSight snižuje zátěž řidiče a zvyšuje pocit bezpečí na palubě SUBARU XV.
Adaptivní tempomat
Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.
Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů
Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici či vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) vás upozorní akusticky i blikající kontrolkou. Systém funguje při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.
Upozornění na rozjezd vozidla vpředu
Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA - Lead Vehicle Start Alert) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.
Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu
Při jízdě na dálnici, rychlostních silnicích a podobných typech komunikací může systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu pomocí dvojice kamer sledovat značení jízdních pruhů a zaznamenat okamžik, kdy vozidlo začne vyjíždět ze zvoleného jízdního pruhu. V rychlosti 60 km/h a víc může pomáhat s řízením s cílem předcházet vyjetí z jízdního pruhu, a tím zvýšit bezpečnost jízdy.
Systém přednárazového brzdění
Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby se střetu vyhnul, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit nárazovou sílu, případně se nehodě zcela vyhnout. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít.
Přednárazová regulace výkonu motoru
Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.
NABÍDKA VOZŮ
CENÍK
DATA